Szájhigéniai kezelések

A fogat alkotó kemény szövetek betegségeiről, mint például a fogszuvasodásról, a mindennapokban is sokat hallani. Hajlamosak vagyunk azonban elfelejteni, hogy a fogat speciális rögzítőrendszer, a parodontium rögzíti az állcsontokhoz. Ennek a rendkívül bonyolult anatómiai rendszernek az egészsége alapvető a fogaink hosszútávú megőrzése szempontjából.

Miért fontos a fogkő eltávolítása?

A fogak felületén megtapadó lepedék és a fogkő olyan baktériumokkal átitatott környezetet teremtenek a fogíny mentén, mely előbb vagy utóbb visszafordíthatatlan károsodásokat hoznak létre a fogaink függesztő-rendszerében. A fogkőképződés ínygyulladáshoz, majd a csont pusztulásához, a fogak meglazulásához és elvesztéséhez, rossz szájszaghoz vezet. A helyi hatások mellett, az emberi szervezetben számos egyéb kóros folyamat kialakulásáért és fenntartásáért felelősek (koszorúér-betegségek, stroke, cukorbetegség, koraszülés és a tüdőgyulladás).

Nagyon fontos ezért a páciensek szájhigiénével kapcsolatos nevelése, különböző tisztítóeszközök használatának megtanítása, és a rendszeres fogkő-eltávolítás – íny felett és íny alatt egyaránt.

A PROFESSZIONÁLIS SZÁJHIGIÉNÉS KEZELÉSRŐL:

Ultrahangos fogkőeltávolítás:

A dentálhigiénia fontos feladata a fogkőeltávolítás, mely szinte minden fogászati beavatkozás első lépése, amennyiben erre szükség van. A fogkőeltávolítás elsődleges célja a gyulladásmentes egészséges íny elérése.
A kezelés során az ultrahangos készülék fájdalommentesen leválasztja a fogfelszínről a lerakódott lepedéket, elszíneződéseket és fogkövet, miközben vízzel mossa, hűti a fogakat. A fogkőképződés mennyisége egyénileg eltérő, ezért az orvosaink által javasolt időközönként célszerű megismételni a kezelést (fél-egy évente).

Intraorális homokfúvás/AirBrush (opcionális):

Az ultrahangos fogkőeltávolítással sok esetben a fogelszíneződések nem tűnnek el teljes mértékben. A homokfúvás ezt a problémát orvosolja, segítségével simák és sok esetben fehérebbek lehetnek fogai. Az ízesített tisztító por a fogfelszín károsítása nélkül hatékonyán távolítja el a legmakacsabb szennyeződéseket, foglepedéket. A kezelés során nagy nyomású vízsugárral történik a tisztítópor fogfelszínre való fújása. Ennek a dentálhigiénia kezelésnek elsődleges célja, hogy a nehezen hozzáférhető behúzódások és barázdák is teljes mértékben megtisztításra kerüljenek. Fontos megjegyezni, hogy a kezelés teljesen fájdalommentes!

Polírozás:

A professzionális szájhigiénés kezelések befejező lépése a polírozás, mely révén a dentálhigiénikus képes megteremteni a megfelelő szájhigiénia alapjait. Teljesen sima, tiszta fogfelszínen kisebb eséllyel képződik fogkő, így a helyes fogápolási szokások kialakításával és betartásával meggátolhatjuk a fogkövek ismételt lerakódását.