2015.11.14.

Konzerváló fogászat

Tömések Inlay, onlay, barázdazárás Gyökérkezelés KOFFERDÁM GUMILEPEDŐ HASZNÁLAT A fogászati anyagok és módszerek fejlődésével a kezeléseket kiegészítő eljárások is bővülnek. A kofferdam (magyarul nyálrekesz) segít a kezelt fogat teljesen izolálni a száj többi részétől. Egy a szájhoz igazított kisméretű gumilepedőről van szó, ami…

KOFFERDÁM GUMILEPEDŐ HASZNÁLAT

a792296c44

A kofferdam (magyarul nyálrekesz) segít a kezelt fogat teljesen izolálni a száj többi részétől. Egy a szájhoz igazított kisméretű gumilepedőről van szó, ami a megfelelő helyen kilyukasztva, csak a kezelendő fogat veszi körül, így választva el azt a száj többi képletétől. Használatának fontossága az egyes kezelések során eltérő.

Mivel a legmodernebb, fogszínű tömőanyagok anyagtani tulajdonságaik miatt kötés előtt nagyon érzékenyek a nedvességre, ezért ha nyállal, vérrel, vagy akár szájból kilélegzett párával érintkeznek, a tömés veszíthet minőségéből, tartósságából. A kofferdam ezt a problémát hivatott kiküszöbölni.

Gyökérkezelések esetében a kofferdam használatának célja a baktériummentes kezelési terület biztosítása. Mivel a nyál rengeteg baktériumot tartalmaz, ezért a sikeres gyökérkezelés elengedhetetlen kelléke a nyálrekesz. Így biztosítható a steril, száraz környezet a megfelelő eredmény eléréséhez. Másfelől a szájüreg felé sem jutnak le a gyökércsatornák tisztítására, fertőtlenítésére használt folyadékok.

ESZTÉTIKUS FOGTÖMÉS

Napjainkban egyre inkább kiterjed az esztétikai fogászat fogalma a legtöbb fogászati kezelésre. Míg régebben esztétikai fogászat alatt elsősorban a fogszabályozást és a fogpótlást értettük, ma ennél sokkal szélesebb skálát ölel fel a téma, többek között az esztétikus fogtömés is ide tartozik. Az esztétikai fogászat elsődleges célja, hogy a szépség és az egészség olyan módon kerüljön ötvözésre, hogy az minden igényt kielégítsen. Amikor a fogzománc valamilyen okból sérül és kilyukad, akkor minden esetben fogtömés szükséges a további szövődmények elkerülése miatt. A szuvas rész eltávolítása után többféle anyaggal is elkészíthető a fogtömés.

Rendelőnkben Grádia Direct magas esztétikájú, nagy keménységű prémium anyagokkal dolgozunk. Ma egy fogtömés elkészítése teljesen fájdalommentes beavatkozás, hála a modern érzéstelenítőknek.

REFERENCIA MUNKÁINK A BLOG OLDALUNKRÓL: Esztétikus fogtömés: KLIKK!

Bármilyen további kérdése van az esztétikus fogtémésekkel kapcsolatban keressen fel minket és szívesen adunk további tájékoztatást!

INLAY, ONLAY, BETÉTEK ESZTÉTIKUS FOGTÖMÉS

A tömések egyik speciális fajtája, melyet a fogtechnikus készít el a laboratóriumban precíziós lenyomatok alapján. Különböző anyagokból készülhet, például kompozitból, kerámiából vagy aranyból. Az elkészült betétet a fogorvos speciális ragasztócementek segítségével rögzíti a kialakított üregben. Nagy általánosságban elmondható hogy nagy foganyag-veszteség esetén, különösen ha gyökérkezelt fogról van szó, mindenképpen előnyben kell részesítenünk a töméssel szemben, mert így jó eséllyel megelőzhető a gyökérkezelt fogaknál nagyon gyakori fogtörés. Esztétikai szempontból is sokkal tökéletesebb eredmény érhető el, mint a hagyományos tömésekkel. Továbbá nagymértékben szuvasodott fogaknál megfelelően rekonstruálható a fog eredeti alakja, mellyel elkerülhető a nem kívánt ételbeékelődés.

Bármilyen további kérdése van a betétekkel kapcsolatban keressen fel minket és szívesen adunk további tájékoztatást!

TOVÁBBI ÉRDEKESSÉGEK FOGSZUVASODÁS VAGY KONZERVÁLÓ FOGÁSZAT A BLOG OLDALUNKON:

A fogszuvasodásról: KLIKK IDE!
Barázdazárás I.: KLIKK IDE!
Barázdazárás II.: KLIKK IDE!