Páciens: 27 éves, nő Kezelési idő: 14 hónap Fogszabályozó készülék: alsó/felső esztétikus, önligírozó H4 fogszabályozó

Ami a probléma volt:

Páciensünk esztétikai fogszabályozás céljából kereste fel az OPTIMUM Fogászatot. Szájvizsgálat után a beszűkült alsó és felső fogívek miatt kialakult súlyos torlódást találtunk. A beszűkült fogívek miatt mosolygáskor kevés fog látszódott. A felső szemfogak teljesen kiszorultak a sorból. A fogívek előnytelen V alakúak voltak, mely miatt a felső metszőfogak előre állónak tűntek. Az oldalsó koponyaröntgen vizsgálata alátámasztotta, hogy a felső metszőfogak pozíciója arcesztétikai szempontokból is megfelelő.

esztétikai fogszabályozás

A kezelés:

Az egyértelmű volt, hogy alsó/felső rögzített fogszabályozó készülékre van szükségünk az megfelelő eredmény eléréséhez. Foghúzás évekkel ezelőtt szóba jöhetett volna, de ma már nem csak szabályos fogakat, hanem gyönyörű mosolyt is szeretnék pácienseimnek adni. Így szóba sem kerülhetett ép fogak eltávolítása. Lágyerővel működő, önligírozó, rögzített H4 készülék mellett döntöttünk. A modern kezelési elveknek és anyagoknak hála sikerült a fogíveket megtágítani és szép U alakú íveket kialakítani. Harapásemelők segítségével biztosítottuk, hogy könnyen és gyorsan tudjuk a fogíveket tágítani.

foga torlódása

A kezelés közben gumihúzásokkal folyamatosan szükséges volt kontrollálni a harapási magasságot, hogy ne alakuljon ki nyitottharapás. Így sikerült elérni, hogy mosolygáskor szép mosoly ívet kapjunk és a fogak kitöltsék a mosolyt!

Használt technikák:

• alsó/felső önligírozó H4 fogszabályozó
  • harapásemelés
  • lágyerejű gumihúzások
  • alsó/felső fix és kivehető helybentartó készülékek

Páciensünk élményei/véleménye a kezelésről:

“Már gyermekkoromban látszott, hogy kuszán nőnek a fogaim, ezért anno próbálkoztunk fogszabályzással, de az akkor rendelkezésre álló technológia – foghúzások, rögzített fogszabályozó készülék, ill. külső fogszabályozó, mindez éveken át – annyira megrémített, hogy inkább hanyagoltam. Tavalyelőtt ajánlás útján jutottam el Dr. Mayer Csabához, aki a RTG-felvételek alapján megnyugtatott, hogy valószínűleg foghúzás nélkül nagyjából 1,5 év alatt hollywood-i mosolyt varázsol nekem, ami mindamellett, hogy nem csak esztétikus, de egészségesebb is, és a régebbóta fennálló állkapocs-kattogásom is meg fog szűnni, ami később ízületi kopást, és fájdalmas rágást eredményezett volna. Az alapos felmérés után fel is került a fogszabályozó készülék, amely alig volt észrevehető (volt olyan kollégám, akinek csak egy hónap elteltével tűnt fel) – ez nagyon fontos volt a számomra, ugyanis a munkám során sok emberrel kerülök kapcsolatba napi szinten. A kezelések, kontrollok alkalmával mindig nyugodt, vidám légkör fogadott, mindenki mosolygós volt, nem éreztem magam feszélyezve egyszer sem. Örömmel láttam, hogy a kb 15 évvel ezelőtti otromba külső foszabályozók helyett ma már csak aprócska kis betéteket használnak, amelyek szintén majdnem láthatatlanok. Összességében kicsivel több, mint egy év alatt a modern technológia, és Mayer doktor kreatív munkájának eredménye nem maradt el, azt hiszem a képek magukért beszélnek.”

Páciensünk új mosolya:

új mosoly